movie every week

wink...wink....
ouh...macam mana nak mula ye? Hemm...aku ngan abang bukan la jenis KAKI WAYANG. Dan kami pun tidaklah mengikuti wayang apa yang akan keluar..cerita baru yang menarik atau sebagainya. Dulu sebelum kawin, memang susah sangat untuk kami berdua jejak ke panggung wayang. Walaupun dah plan cantik-cantik nak pergi menonton....last-last bila dah sampai depan kaunter, mesti bertanya sama sendiri..."nak tengok wayang ke?". pastu tanya lagi.....then, mesti tak jadi tengok. (please jangan tanya kenapa)

Tapi sejak dah kawin, kami semakin kerap menonton wayang. Kadang-kadang tak rancang apa-apa pun. Bila lalu depan mana-mana panggung wayang, kaki mesti berhenti melangkah...then tengok preview filem-filem yang akan ditayangkan. Bila rasa seronok abang terus je beli tiket..pelik kan. Yang pasti setiap bulan abang mesti akan bawa aku tengok wayang..mungkin sebab dah kawin ni senang sikit nak balik pukul berapa, dah tak perlu risau masalah-masalah mulut orang...dan yang penting dah HALAL. =)

Ya, aku tak nafikan memang ada segelintir yang kat luar tu akan memperSETANkan cakap-cakap manusia yang sibuk menjaga tepi kain orang. Sebab kita bukan buat apa-apa...sekadar tengok wayang.
Haissh...ape yang aku melalutkan ni...??? Korang pun terus je bacakan? Okay...scrolllllllllllll ke bawah ye..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Aku nak ceritakan wayang yang aku ngan abang tengok sepanjang 4 minggu ni..berturut-turut tau...
.
.
.
.
sila scrollll lg...jangan malu... =)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Pertama nya...jeng..jeng...


Okay..filem John Carter...gambar ni di ambil dari internet so kredit kepada www.google.com.my sebab aku dapat kat google.. secara keseluruhan cerita ni menarik perhatian aku, sebab aku jenis yang kurang berminat untuk menonton filem omputih. tapi sebabkan en.suami beria sangat nak tengok..aku layankan aje. dan bila aku keluar panggung tanpa banyak komen..dan cakap best..suami aku cakap sebab John Carter tu hensem...(huhuhuhu....betul-betul faham aku) >>merapek lagi<<

Sipnosis : (pada pandangan dan penghayatan aku)

John Carter seorang lelaki ang sibuk mencari harta karun...One day, dia telah pergi ke Planet Marikh secara tidak sengaja. Disebabkan perbezaan graviti dibumi dan Marikh, ia menjadi satu kelebihan kepada JC (John Carter). dia dapat melompat tinggi dengan jarak yang jauh. JC telah ditangkap oleh puak orang asli kat Marikh. Sementara kat sama sedang berlaku perang saudara antara dua puak ekoran campur tangan makhluk yang dikatakan wali dan menggunakan kuasa cahaya yang ke-9 untuk menghapuskan manusia di Planet Marikh.  JC telah berjumpa dengan Puteri Dejah dan membantu dalam peperangan..dan berkahwin.

Menurut aku, cerita ni penuh dengan menarik untuk ditonton. Memperlihatkan kita tentang hubungan kasih sayang dan cinta tanpa mengenal darjat, rupa dan sebagainya. 

For the second movie is....
>
>
>
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tunggu next update ye...sabor la weh..aku penat nak recall balik cerita yang kedua. So, next aku akan ceritakan...love you..

جورازيدا 

0 feedback your: